Rozvoj komunikačních dovedností
Dobrá komunikace vytváří dobré vztahy. Na dobré komunikaci závisí náš úspěch pracovní, firemní i osobní.
Specializuji se na rozvoj komunikačních dovedností podle těchto metod
- podporující (koučující) styl komunikace
- komunikace podle NLP (neuro-lingvistické programování)
- nenásilná komunikace (dle Marshalla Rosenberga)
Všechny tyto metody komunikace rozvíjejí spolupráci ve stylu win-win a pomáhají rozvoji vztahů ve firmě, práci i osobním životě.
V čem jsou tyto komunikační metody unikátní?
Podporující (koučující) styl komunikace
je výhodný v mnoha směrech, protože
- směřuje k řešení
- pomáhá druhé straně si uvědomit
- 1. co je pro ni důležité, co potřebuje
- 2. jak může spolupracovat
- 3. jak může přispět k řešení
Součástí koučování jsou komunikační dovednosti jako
- aktivní naslouchání
- vnímá řeči těla
- vnímání, co je důležité pro spolupráci
- vyzdvihování pozitivního
- dovednost mluvení s úmyslem
- rozvoj motivace a vedení lidí
Nenásilná komunikace
je styl komunikace, který zahrnuje
- pozorování bez hodnocení
- poznání pocitů
- poznání potřeb, které jsou za pocity ukryté a
- nenásilné vyjádření svých potřeb
Nenásilná komunikace je stylem win-win komunikace. Pomáhá porozumění, spolupráci a rozvoji mírových řešení.
Efektivní komunikace podle NLP (neuro-lingvistické programování)
- Komunikační model NLP
- Filtry vnímání (deformace, vynechávání, generalizace)
- Budování důvěry s komunikačním partnerem
- Nahodilý vs. cílený raport – vytváření důvěry a následné vedení rozhovoru
- Preference myšlení a komunikace – vizuální, sluchové a kinestetické
- Pohled na komunikaci z různých perspektiv – různé pozice vnímání přináší nové možnosti
- Věřit si na cestě k úspěchu v komunikaci – (sebejistota, vnitřní klid, radost vytváření kotev)
- Role našich životních hodnot v komunikaci
- Jazyk komunikace – využití pro sebeprezentaci (metafory, analogie, analogramy a příběhy ze života)
- Role typologie v komunikaci
Jakým způsobem můžeme spolu komunikaci zlepšovat?
- V procesu transformačního koučování, kdy jdete s mou podporou a motivací k svým vybraným cílům. Při koučování vlastní osoby si osvojujete koučovací komunikačních dovedností, které vám pomohou lépe vést lidi i lépe komunikovat v partnerství či rodičovství a rozvíjet dobré vztahy.
- Sezeními přímo zaměřenými na rozvoj konkrétních komunikačních dovedností
Jaké komunikační dovednosti s klienty nejčastěji rozvíjím?
- Zvládání obtížných situací v komunikaci
- Jak správně podávat zpětnou vazbu
- Asertivita
- Techniky kladení silných otázek
- Komunikace vedoucí k řešení
- Pozitivní komunikace - která slova využívat, která nejsou vhodná
- Jak komunikovat jazykem druhého
- Jak si ověřovat pochopení u druhé strany
- Zásady přímé komunikace
- Příprava na vyjednávání
- Jak motivovat druhé
- Sebeprezentace a řeč těla - vnímání a soulad (postoj, mimika, oční kontakt, gesta, hlas)
- Aktivní naslouchání
- Empatie - jak ji využívat v komunikaci
- Zvládání trémy
- a další
Jak zlepšit vaše komunikační dovednosti?
5 + 1 kroků k vašemu úspěchu
1. Domluvme si schůzku
2. Definujeme vaše záměry v komunikaci
3. Osvojujete si efektivní komunikační způsoby
4. Probírané komunikační techniky zkoušíte v praxi
5. Podporuji vás a motivuji
+ Sledujeme pokroky
Chcete posunout své komunikační dovednosti?