Pojmy v podnikání a marketing

Pro začínající a mírně pokročilé podnikatelky

Pro  lepší  orientaci  jsem  pro  vás  připravila  malý  slovníček  základních  marketingových  a prodejních pojmů -  seřazeno podle abecedy.

Blog

Blog je webová stránka obsahující příspěvky - většinou články. Můžou na ní být i videa, audia. Pro videa se někdy používá název vlog.

Cílová skupina

Cílová skupina označuje skupinu osob nebo firem, kterou chceme oslovit oslovit se svou službou/produktem. Cílovou skupinou můžou být třeba předškolní děti, ženy na mateřské, podnikatelky apod. Cílovou skupinu přdstavuje soubor všech vašich ideálních zákazníků

Copywriting

Copywriting je psaní textů podle marketingových zásad, tak aby přitáhly zákazníky. Jde např. o psaní textů na web, nadpisů, sloganů, článků, letáků, reklam, ...

Ideální zákazník

Ideální zákazník je někdo, kdo je nejvíce vhodným kandidátem pro nákup vaší služby/produktu. Pro každý produkt může existovat jiný ideální zákazník.

Kampaň

Kampaň je soubor činností k propagaci značky (brandu) nebo určitéhoproduktu. Kampaň má svůj začátek a konec. Po té vyhodnocujeme její přínos. Obsahuje např. reklamu, magnet zdarma, e-mailingovou komunikaci a prodej produktu.

Konverzní poměr

Konverzní poměr je procentuální vyjádření počtu lidí, kteří provedli námi požadovanou akci - stáhli si e-book, koupili službu, registrovali se na webniář apod. Konverzní poměr jste různý podle oboru.

Konzistentní komunikace

Chceme-li uspět, potřebujeme být ve své propagaci konzistentní - v tématu, času i vizuálu. Zaměřit se na nějaké hlavní téma, aby si vás s ním zákazníci mohli začít spojovat. - Časová konzistence znamená dávat o sobě vědět pravidelně nebo pravidelně ve vlnách. Konzistentce ve vizuálu znamená používat logo, firemní barvy, fonty apod.

Magnet

Magnet je produkt zdarma, ktetý vyměňujeme za e-mail zákazníka, abychom s ním mohli dále komunikovat přes e-mail a lákat ho na prodej. Bývá to nejčastěji e-book, dále audio, video nebo kombinace.

Marketing

Marketing je soubor činností na přitáhnutí zákazníka tak, abychom mu prodali. Např. je to reklama, magnet zdarma, článek, SEO atd. V podstatě je to vše co najdete v tomto slovníčku. a i mnoho dalšího 🙂

Marketingový plán

Marketingový plán je dokument, kde plánujeme marketingový obsah - články na web, příspěvky na sociální sítě, reklamu a další marketignové aktivity pro následující období. Marketingový plán se zpracovává na základě marketingové strategie.

Marketingová strategie

Marketingová strategie obsahuje celý koncept kroků, analýz, nástrojů, nápadů a konkrétních aktivit, které vedou ke zviditelnění značky nebo firmy na trhu. Může k tomu využít marketing na sociálních sítích, webu a podobně. Jedná se vlastně o souhrn všech marketingových aktivit na jednom místě.

Obsahový marketing

Soustředí se na vytváření obsahu, který je zajímavý a nějakým způsobem přínosný pro stanovenou cílovou skupinu. Jde o obsah na webu, soc.sítích, ve videích atd.

Personalizace komunikace

Personalizace znamená přizpůsobení (nejčastěji) nějaké webové stránky, rozesílaných mailů a nabídek potřebám konkrétní osoby. Příklad - děláte jógu a masáže a klient se zajímá jen o masáže, tak mu personalizujete komunikaci jen na masáže. Můžete se občas zmínit, že děláte i jógu, ale většina komunikace bude o masážích.

Prodejní automatizace

Nástroje pro prodejní automatizaci dokáží provádět úkoly, které jinak musíme dělat ručně: Jde o odesílání e-mailů, rozšiřování databáze, shromažďování dat, příjetí objednávky, vystavení faktury apod. Tyto nástroje tak fungují jako komplexní pomoc při online prodeji a budování dobrého jména vaší značky.

Prodejní stránka

Prodejní stránka je webová stránka používaná k prodeji produktu nebo služby

Prodejní trychtýř

Prodejní trychtýř (sales funnel) je série fází, kterými uživatel prochází od chvíle, kdy dorazí na váš web, dokud se nestane platícím zákazníkem.

Produkt

Produkt je cokoli, co lze na trhu nabídnout, co získá pozornost, co může uspokojit přání nebo potřebu zákazníka. Produktem může být služba, on-line produkt, výrobek.

Pyramida produktů

Je to model uspořádání ceníku nebo produktů, Od nejjednodušších produktů po ty nejdražší. Jednodušší produkty pomáhají budovat důvěru zákazníků a postupně směřovat k těm dražším.

SEO

SEO je optimalizace stránek pro vyhledávače. Pomáhá najít vaše stránky, když lidé vyhledávají na netu podle klíčových slov.

Vizuál

Pro budování značky (brandu) je důležité dodržovat na všem, co je viditelné pro klienta jednotný vizuál - barvy, logo, fonty apod. Pomáhá to zákazníkovi vás poznat a odlišit.

Značka (brand)

Značka je most mezi podnikatelem a zákazníkem. Značka lidem usnadňuje pamatovat si a předávat zkušenosti a asociace s výrobkem nebo službou, kterou značka zastupuje. Je to souhrn povědomí o vaší firmě i o vás jako podnikatelce.
Vytvořit lákavý výstižný jedinečný = odlišitelný obsah na web, je docela fuška. Chce to nápady, dobře znát svého klienta a…
Celý článek
Marketingová trojice je základ pro uspokojování potřeb vašeho klienta. Pojďme si na tuto trojici stručně a jasně posvítit. Cílovka (cílová skupina) Začíná to u cílové skupiny - skupiny lidí, které něco spojuje.…
Celý článek
Rozhodli jste se ke změně? Udělali jste si bilanci svého podnikání a rozhodli se začít dělat něco JINAK? Chcete změny…
Celý článek