Obsahový marketing (anglicky content marketing) je způsob vaší prezentace, kdy dáváte klientovi zdarma hodnotný obsah, který ho zaujme. A díky tomuto hodnotnému obsahu přetváříte potencionálního klienta v platícího zákazníka.
V obsahovém marketingu dostává tedy potenciální klient hodnotné tipy, které mu pomáhají se posunout v oblasti, kterou právě řeší – např. ve vztazích, v osobním rozvoji, při stresu, v organizaci času, ve zdraví apod. Díky tomuto procesu vás potenciální klient poznává po odborné stránce a začíná vás vnímat jako experta na určitou oblast. A pokud obsahový marketing děláte dobře, začíná vám klient věřit jako odborníkovi. Tak získáváte s klientem vztah a postupně si budujete klientovu důvěru.
To je základ prodeje. Jakmile klient potřebuje ve vaší oblasti pomoci a rozhodne se tuto oblast opravdu řešit, rád si od vás koupí něco, co mu pomůže. Věří vám a díky vybudovanému vztahu si nejspíš nakoupí právě u vás a nebude hledat jinde. Samozřejmě tu jsou ještě další okolnosti jako cena, způsob dodání služby např. někomu nevyhovují služby on-line, jiný je naopak upřednostňuje apod.
Je to blog (články na webu) nebo vlog (videa na webu) nebo můžete kombinovat blog s vlogem a pak všechny sociální sítě – Facebook, Instagram, Linkedin, Tik Tok, skupina na Facebooku či Telegramu apod. Při publikování obsahového marketingu je důležité ho dávat tam, kde se nacházejí vaši potenciální klienti.
Příklad: Pokud chcete prodat např. maminkám miminek bude vhodný FB či Instagram, váš web a nebude vhodný např. Linkedin, Twiter. Pro sociální sítě se potřebujete ptát: Kde jsou moji klienti? Pokud publikujete na webu, je potřeba na web přivádět zákazníky dobrým SEO (viz slovníček) a dalšími způsoby (to už je na další článek).
Užitečné je vybrat si pro začátek 1 max 2 místa, kde budete svůj obsah publikovat. Např. web a Instagram. Nebo hlavně Instagram a sem tam článek na web. Když zvolíte více míst než 2, vaše energie bude roztříštěná a těžko dodržíte pravidelné publikování. Až se posunete můžete své články a příspěvky recyklovat na další síť. Takovou recyklaci můžete svěřit šikovné virtuální asistence, která vám s tím pomůže.
Nejdříve potřebujete mít dobře specifikovanou základní marketingovou trojici (viz můj článek) tj. cílovou skupinu, znát dobře její potřeby a mít připravenou svou nabídku, ke které ve výsledku váš obsahový marketing povedete.
Další důležitá složka je být ve své prezentaci konzistentní – tzn. vytvářet obsah pravidelně, protože vybudovat si díky obsahovému marketingu důvěru je proces, který trvá delší dobu – v některých odvětvích třeba půl roku a jinde i rok či více.
Pokud postupujete uvedeným způsobem a přitahování klientů vám nefunguje, velmi často bývá problém v tom, že nepřidáváte opravdu hodnotný obsah. Hodnotný obsah totiž není jakýkoliv obsah, je to obsah, který dává vašim klientům přidanou hodnotu a pomáhá jim s jejich potřebami.
Pojďme se na to podívat prakticky. Pokud prodávám služby pro maminky s malými dětmi, aby nebyly ve stresu, vybrala bych si web, FB doplněný FB reklamou a Instagram.
A jaký obsah pro ně tvořit? Zaujme je obsah, který maminky pobaví, inspiruje a dodá jim potřebné informace. K informacím mě napadá dávat např. tipy, jak pracovat se stresem / co dělat, když miminko nespí / jak si říci o pomoc, aby se maminky dospaly apod. K pobavení můžete přidávat např. legrační gify a krátká videa s miminky nebo malými dětmi.
Už je vám to jasnější?
Chcete-li se více inspirovat, přihlaste se k odběru mých článků zde.
Chcete číst další články? Přihlásit se k odběru můžete ZDE.