Základní marketingová trojice

Marketingová trojice je základ pro uspokojování potřeb vašeho klienta. Pojďme si na tuto trojici stručně a jasně posvítit.

Cílovka (cílová skupina)

Začíná to u cílové skupiny – skupiny lidí, které něco spojuje. Např. role (maminky, podnikatelky, ženy v přechodu), profese, zájmy (zahrada, šití, líčení) nebo jejich obavy (nevyjdu s penězi, nezvládnu to) či touhy a sny. Každá cílovka má své potřeby. Ty se nám vyplatí objevovat a poznávat. Pak své cílovce můžeme rozumět a být pro ní přínosem.

Potřeby cílovky

Každá cílovka má své konkrétní potřeby (např. potřebu zvládnout děti a výchovu, vydělávat podnikáním) a ty potřebujeme zkoumat a rozumět jim. A těmto potřebám cílovky pak šít na míru to, co jako firma komunikujeme.

Na tom jak se nám to daří, závisí naše prodeje. Je tedy velmi důležité pracovat s tím, jak na klienta mluví naše prodejní komunikace do něhož balíme naši nabídku. A přitom nezáleží na tom, jestli píšete článek či příspěvek na sítě, texty na web, točíte video nebo nahráváte audio nebo mluvíte s klientem osobně. 

Důležité je mluvit o vaší nabídce z pohledu klienta – dívat mu důkazy, že rozumíte, co potřebuje, co ho brzdí, co překonává, jaké má strachy, jaké problémy. 

Potřebujete tedy mluvit řečí, která klientovi pomáhá, ne popisovat, co mu prodáváte. Zákazníka nezajímá, co mu prodáváte, zajímá ho, jak mu pomůže to, co mu nabízíte. Často se to přirovnává neprodávejte vrtačku, ale díru do zdi. Protože tu potřebuje zákazník udělat, čím ji udělá je vlastně nepodstatné.

Potřebujete tedy dobře znát, co vaše cílovka řeší a umět jí to nabídnout tak, aby jí to přišlo neodolatelné. Aby zákazník měl dojem, že mu dobře rozumíte a máte pro něj efektivní řešení.

Nabídka

To je to co nabízíme našim potencionálním zákazníkům, abychom z nich udělali své platící klienty. Nabídka může být nudná, prostá nebo neodolatelná. Chcete-li, aby byla neodolatelná, záleží na tom, jak ji zpracujete – jak ji popíšete (umění copywritingu) a jaký použijete vizuál (jaký bude mít nabídka na klienta vizuální dojem). V prodeji jsou totiž vždy zapojeny pocity, dojmy a potřeby zákazníka. A na ty působí náš vizuál a text, v případě videa či audia pak i váš hlas, intonace atd.

Proto základní marketingová trojice pracuje s cílovou skupinou, nabídkou pro ní a řečí potřeb této cílové skupiny.

Myslete na to vždy, když tvoříte nějakou svou prezentaci – texty, audia, videa. Ptejte se:

  • Jak to pomůže mému klientovi?
  • Jak ho to posune?
  • Pro koho to tvořím?
  • Řeší to jeho problémy, obavy, touhy?
  • Mluvím řečí potřeb svého klienta?
Vlasta Lisková
Jsem průvodkyně změnou. Pomáhám podnikatelkám jít za svými sny rychleji, efektivněji a s větší radostí. Více informací o mně zjistíte tady>>

Chcete číst další články?  Přihlásit se k odběru můžete ZDE.