Psát blog je skvělá prodejní strategie. Jasně, obnáší to osvojovat si dovednost psaní kvalitních článků, které vaše čtenáře zaujmou a přinesou jim hodnotu. Tato cesta se vám však v podnikání bohatě vyplatí. A blog rozhodně není out, mnoho lidí i v dnešní době raději čte, než sleduje videa.
Navíc učit se psát poutavě pro své klienty je velice důležitá věc pro VAŠE UMĚNÍ PRODEJE. Blog nepíšeme jen tak pro potěšení svých zákazníků – dobře vedený blog vám pomáhá přeměňovat čtenáře v kupující zákazníky! Chcete-li být v podnikání opravdu úspěšná, potřebujete umět prodávat. Bez dostatečného množství prodejů nebude vaše podnikání ziskové. Je to stejně důležité, jako být dobrý odborník ve svém oboru.
S osvojováním psaní článků lépe poznáte svého klienta a budete mu více rozumět. Jak se to stane? Při tvoření článků budete procházet procesem pojmenování toho, co vaše klienty trápí, jaké mají problémy a jak právě vy jim dokážete pomoci. A to je skvělé pro rozvoj vašeho marketingu.
Možná si myslíte, že když svou práci děláte dobře, rozumíte i dobře svému klientovi. A umíte o tom psát? Dělat svou práci poradkyně, koučky, terapeutky, bylinkářky či homeopatky kvalitně je důležité, aby se k vám lidé rádi vraceli a doporučovali vás dál, ale… odvádět dobrou práci vám samo o sobě prodeje zvýší jen trochu.
Rozhodně o sobě potřebujete dát vědět mnohem širší skupině lidí a k tomu vám blog skvěle pomůže. A osvojování psaní článků se vám zúročí i při tvorbě dalších podnikatelských textů – při tzv. copywritingu (viz slovníček pojmů) – např. při psaní e-booků, prodejních stránek, příspěvků na sítě a nakonec i pro scénáře při točení videí – prostě pomůže vám to všude tam, kde chcete být vidět.
Články nenechte jen na blogu, dále s nimi pracujte. Články doporučuji sdílet:
Uvedené 2 způsoby sdílení blogu dokáží rychle zvednout návštěvnost vašich webových stránek, takže je to skvělá podpora pro start nebo restart vašeho webu.
Mě psaní článků zprvu vůbec nešlo a nebavilo mě. Proces učení se napsat kvalitní články byl pro mě zprvu hodně frustrující – podstatné bylo, že jsem vytrvala a zkoušela to tak dlouho, až se mé články začaly zlepšovat.
Věděla jsem, že pokud se v této dovednosti nebudu posouvat, těžko dosáhnu na dobré prodeje. … A jak plynul čas, začalo mě psaní postupně bavit a baví mě to čím dál víc. Mnoho příchozích klientů se mi zmiňuje, jak ke mně přišlo právě díky mým článkům. Větší množství článků mám vytvořeno na mém druhém webu www.uměnížítnaplno.cz.
Pokud se rozhodnete psát, je blog skvělý způsob, jak dávat o své práci lidem vědět. Díky blogu objeví vaše webové stránky noví lidé a můžete rozšířit i vaší databázi kontaktů (máte-li na webu magnet zdarma .. co je magnet zdarma, mé magnety zdarma). A když blog dobře využijete, zvednou se i vaše výdělky.
Jak moc jste připravená se posunout v dovednosti psaní?
Otázka 1. Baví vás psát pro vaše klienty?
Otázka 2. Umíte předávat vaše know-how formou psaní?
Otázka 3. Pokud to ještě neumíte, jste ochotná se to učit?
Otázka 4. Na jaké hodnotě na stupnici 1-10 jste ochotná se to naučit? (10=maximální ochota, 1=minimální ochota)
Otázka 5. Co vám brání začít či zlepšovat se ve svém psaní?
Tip k otázce 4. – Pokud bude vaše odpověď méně než 7, budete potřebovat najít další motivaci, abyste se posunuly k hodnotě 7 a více. Tip k otázce 5. – Pokud se chcete posouvat, napište si své překážky na papír a postupně se na ně podívejte (můžete si s nimi i popovídat) a ujasněte si svou ochotu se posouvat dál.
Když začnete psát svůj blog, potřebujete o něm dát vědět, jinak váš blog bude číst jen málo lidí. Skvělý způsob je sdílet své články v různých relevantních FB skupinách. Můžete si také zaplatit reklamu na FB na příspěvek, který odkazuje na váš článek. I malý rozpočet na reklamu (např. 30 Kč na den) může udělat pro váš blog a marketing velký kus práce.
Ze začátku blogu je ideální publikovat nový článek 2x do měsíce nebo alespoň 1x za 3 týdny. Až budete mít článků přes 20, většinou stačí psát už méně často a mezi tím dávat vědět i o svých starších článcích. Tady už to závisí na vaší individuální prodejní strategii.
K psaní blogu bude užitečné určitě hodně vytrvalosti a trpělivosti na cestě učení se nové dovednosti. Budete si potřebovat také vybudovat návyk pravidelného psaní – a to i v případě, že vám psaní zprvu půjde ztuha. Pamatujte, že teprve praxe dělá mistra – pro blog to platí také. A když vytrváte, dočkáte se rozvoje vašich prodejních dovedností a lepších výdělků …
Pokud chcete v podnikání růst, doporučuji se také seznámit s užitečnými návyky a tipy pro podnikání – můžete si je stáhnout zde 20 návyků úspěšné podnikatelky – e-book zdarma.
Držím vám palce na vaší cestě umění psát a přitahovat tak své klienty na web a postupně je přeměňovat z čtenářů na platící zákazníky.
Vlasta
Chcete číst další články? Přihlásit se k odběru můžete ZDE.